Impulzus meghajtás
A Föderáció és egyéb nagyhatalmak által használt
impulzus meghajtási technológia már majd egy évszázada többé-kevésbé
változatlan. Egy impulzus hajtómű általában négy fő részből áll: Az
üzemanyagtartály tárolja a hajtóműbe használt reagenseket. A
Csillagflotta egyszerű deturérium üzemanyagot használ, ami kevésbé
hatékony, mint egy deutérium/trítium keverék, de a deutériumot könnyebb
előállítani és kezelni, mint a trítiumot, valamint egyetlen fajta
üzemanyag használata leegyszerűsíti a hajó tároló- és kezelőrendszereit
is. Amint az üzemanyag elhagyta a tárolót,
lecsökkentik a hőmérsékletét, hogy szilárd deutérium jégdarabokat
hozzanak létre. Ezeket a a reaktorba továbbítják, ahol több fúziós égető
felhevíti őket, miközben egy mágneses erőtér nyugalomban tartja a
darabokat. A Galaxy osztálynál használt
standard impulzus fúziós reaktor egy 6 méter átmérőjű gömb, ami hafnium
excelinide-ből épül fel. A reaktorok hálózatban is működhetnek; a
lépcsőzetes elrendezésben az egyikből kiáramló plazma a következőbe
kerül. A Galaxy osztáy csillaghajóin lévő 8 impulzus hajtómű mindegyike 3
fúziós reaktorból épül fel a fenti módon. Amikor
a deutérium sikeresen egyesült, a létrejött plazmaáram a következő fő
egységbe, a téridő meghajtó tekercsbe kerül. Az einsteini fizika szerint
- amely minden normáltérben utazó tárgyra érvényes - egy hajó sebessége
sem közelítheti meg nagyon a fénysebességet, mivel addigra annyira
megnő az üzemanyag-fogyasztás, hogy a hajónak egyetlen
üzemanyagtartálynak kellene lennie. A tekercs megakadályozza ezt a
hatást, azzal, hogy létrehoz egy szubtér-sebesség alatti Cochrane-mezőt a
hajó körül, lecsökkentve ezzel annak tömegét, ezáltal elősegíti a
nagyobb gyorsítást. Az impulzus repülések
így nemcsak a fúziós reaktorok teljesítményétől, hanem a tekercsek
képességeitől is függnek. Az egyik leggyorsabb impulzus meghajtású hajó a
felújított Constitution osztály volt. Az osztály hajói néhány másodperc
alatt elérték a "teljes impulzust", vagyis a fénysebesség negyedét. A
skála másik végén a jóval későbbi Ambassador osztály áll, ami a teljes
impulzust már csak 125 másodperc alatt volt képes elérni. Amint
a plazmaáram áthaladt a tekercseken, eléri a kipufogó nyílást és
kikerül az űrbe. Ha a tekercs nem működik, az impulzus hajtómű
többezerszer kisebb teljesítményre áll vissza. Ezért a
kipufogó-rendszert úgy tervezték, hogy kijavítsa a szokatlan
tömegeloszlásokat vagy tengelyen kívüli tolóerőt biztosítson a nagyobb
mozgékonysághoz. Azon sebességenél, amelyek
már a fénysebesség jelentős hányadát teszik ki, az idő eltérése a
csillaghajó legénysége számára is fontos tényezővé válik. A
fénysebességhez közel ez a hatás már nagyon jelentős. Pédául a
fénysebesség 92%-ánál, amely egy Galaxy osztályú hajó maximális
sebessége, 2.5 nap telne el egy nyugalmi megfigyelőnél, amíg a hajón
csak 1. Azért, hogy az időeltérést 3.5% alatt tartsák, a Föderáció
normál küldetés során a fénysebesség 25%-ában maximalizálta az elérhető
sebességet - ez a teljes impulzus. Mivel ez harci küldetésekben nincs
érvényben, a hatás rendkívül rossz lehet a hajóra nézve; a legénység
olyan helyzetben taláhatná magát, melyben a reakcióidejűk jelentősen
lecsökkenne az ellenségéhez képest a két hajó közti sebességkülönbség
miatt. Ezért a csillaghajókon igyekszik elkerülni a magas relatív
sebességeket. A korai űrhajókon
"retro-rakétákat" alkalmaztak, hogy lelassítsanak, amikor elérik a célt,
vagy csak egyszerűen megfordították a hajót, és a főhajtóművet
használták a lassításhoz. A meghajtó tekercs alkalmazásának további
előnye, hogy megszűnt a fenti kellemetlen procedúra. A tekercs lehetővé
teszi, hogy a hajó tömegét lecsökkentve egy kis mennyiségű mozgási
energia nagy mennyiségű gyorsulást eredményezzen. Amint a tekercset
lemerül, a hajó gyorsan visszatér eredeti tömegéhez. A mozgási energia
állandó marad, így a gyorsulás erősen lecsökken, minden külsö hajtómű
használata nélkül.
Elméletileg, a tekercs egyedül is meghajthatná a hajót, egyszerűen szabályozva a hajó tömegét, így biztosítva a kívánt gyorsulást. A gyakorlatban ez nem ilyen egyszerű. A tekercset nem lehet csak úgy ki- és bekapcsolni; lemerülhet és újra feltöltődhet amint plazma folyik át rajta - mint egy impulzus hajtómű normál működése közben. Ezért nem lehet egy hajó tömegét egyszerűen fel-lehangolgatni. Eme korlátozás megszűntetése az impulzus hajtómű-tervezők "Szent Grálja" már egy évszázad óta, de még nem értek el jelentős áttörést.