Féregjárat
A féregjárat egy szubtéri híd, alagút két normál térben található távoli pont között. A végpontjai közötti utazás a féregjárat általában sokkal rövidebb, mint a normál térben, ezáltal a féregjáratok segítségével hatalmas távolságokat - gyakran fényévek tízezreit - lehet megtenni percek alatt. A féregjáratok ezáltal nagyon hasznosak tudnak lenni, mint természetes útlevágások a galaxison keresztül, vagy azon is túl. Sajnos a legtöbb ismert féregjárat nagyon instabil - a végpontjuk megjósolhatatlan helyeken nyílhatnak meg az űrben. Ezek utazás szempontjából teljesen használhatatlanok, hiszen nem tudni, hogy a hajó hova érkezik, és nem biztos, hogy a féregjárat ott lesz a visszaútra is. 2366-ban a Barzan a rendszerükben egy látszólag stabil féregjáratot fedezett fel, amely a Delta Kvadránsba vezetett - 70.000 fényévnyi távolságba. A Föderáció és mások is meg akarták szerezni a használat jogát, hogy új lehetőségeket nyissanak a felfedézesekre. Sajnos, kiderült, hogy a féregjárat másik vége instabil. A Delta Kvadránsban lévő vége mozgásban volt, mint számos normális féregjáraté; végül két ferengi tudós belezuhant a féregjáratba, amikor az bezárult. 2369-ben Sisko parancsnok a bajori rendszerben lévő Denorious-övben egy új féregjáratra bukkant, amely 70.000 fényévnyire, a Gamma Kvadránsba vezet. Történelmi feljegyzések szerint a féregjárat már 10.000 éve létezik, ezzel ez az első teljesen stabil ismert féregjárat. A felderítés során Sisko rájött a stabilitás okára - a bajori féregjárat mesterséges, egy a lineáris időn és teren kívül létező idegen életforma hozta létre. Siskonak sikerült meggyőznie az idegeneket - a bajoriak által Prófétáknak nevezett lényeket -, hogy áthaladhassanak rajta, felfedezve ezzel a Gamma Kvadránst. Sajnos ezzel később kapcsolatba kerültek a Domíniummal is, és később kitört a Domínium háború is. A Voyager, hogy minél előbb hazajuthasson, állandóan keresgélte a féregjáratokat. 2371-ben találtak egyet, amely a Béta Kvadránsba vezetett. Sajnos ez már ősöreg volt, és nagyon kicsi. A Voyager legénységének sikerült kommunikációs és transzporter jeleket küldenie a féregjáraton keresztül, és kapcsolatba léptek egy romulán tiszttel. Azonban a féregjárat nemcsak a térben, hanem az időben is járat volt - a másik vége 2351-be nyúlt. A Voyager felfedzete a Barzan féregjárat másik végét is 2373-ban, de nem sikerült használni az instabil járatot. A Föderáció komoly érdeklődést mutat mesterséges féregjáratok létrehozásának irányába. A felújított Constitution osztály bizonyos térhajtóműbeli kiegyensúlyozatlanságai létrehozhatták egy féregjárat-változatot. Ez különösen veszélyes volt, mert a féregjárat minden anyagot magába szívott maga körül a formálódása során. A féregjárat megzavarta a hajó rendszereit, megnehezítve ezáltat a veszélyes helyzetek elkerülését. Szerencsére ezek az esetek igen ritkák voltak, habár az újonnan felújított Enterprise 2271-ben a V'Ger-incidens alkalmán megtapasztalhatta ezt.