|
| | |
|
Ambassador osztály
- Típusa:
- Bővített tudományos/diplomáciai kutatóhajó
- Elkészült egységek:
- USS
Ambassador (USS Enterprise NCC 1701-C), NCC 26531 USS Exeter, NCC 10532
USS Horatio, NCC 26136 USS Zsukov, NCC 26849 USS Adelphi, NCC 26517 USS
Excalibur, NCC 26632 USS Gandi, NCC 26198 USS Valdemar plussz további
39 hajó épült 2332 óta. Jelenleg 22 van belőlük aktív szolgálatban.
- Építési időszak:
- 2330 - 2357-ig
- Méretek:
- Hossz: 526 méter
- Szélesség: 320 méter
- Magasság: 125 méter
- Szintek száma: 36
- Tömeg: 2.350.000 tonna
- Legénység: 550 fő
- Fegyverzet:
- 10 db IX-es típusú fézersor, teljes kimeneti energiájuk 62.500 TeraWatt
- 2 darab I-es típusú gyorstüzelésű fotontorpedó-vető plussz 250 torpedó
- Védelmi rendszerek:
- Nagyteljesítményű energiapajzs-rendszer, kapacitása 4.293.000 TeraJoule
- Duránium/tritánium dupla burkolat plussz 12 centiméter vastag, nagy teherbírású páncélzat
- Standard szerkezeti integritás mező
- Sebesség:
- Normál utazósebesség: 6-os fokozat
- Maximális sebesség: 9.2-es fokozat
- Erősségi index (Galaxy osztály = 1.000):
- Sugárfegyver tűzerő : 625
- Torpedó tűzerő : 800
- Fegyverzet hatótávolsága és pontossága : 900
- Pajzs erőssége : 795
- Burkolat erőssége : 920
- Sebesség : 810
- Harci manőverezhetőség : 950
- Összesített erősségi index : 780
- Diplomáciai fokozat :
- 6
- Élettartam:
- 120 év
- Felújítási időszakok:
- Minimális: 1 évenként
- Standard: 5 évenként
- Jelentős: 25 évenként
Az
Ambassador osztály a 2320-as években végrehajtott, a kiöregedett
Excelsior és Constellation osztályok leváltási ideje alatt lett
kifejlesztve, melyek addig a Csillagflotta fő kutatóhajói közé
tartoztak. Számos újítás lett bevezetve az új tervekbe, melyekben a
tervezők elsősorban a tudományos és diplomáciai küldetésekre
koncentráltak. A USS Ambassadoron sok igen kényelmes szállás és
konferenciaterem volt található. Ezek közül sokban nagyon szélsőséges
környezeti tényezőket is be lehetett állítani, lehetővé téve azt, hogy
nem szokványos létformák is hosszabb ideig a hajón tartózkodhassanak.
Ezek a szállások lehetővé tették széleskörű diplomáciai küldetések
végrehajtását, sokkal inkább, mint a szűkebb Excelsior osztályú hajók
szállásai, bár az Ambassador osztály ettől a ténytől már sokkal inkább
hasonlított egy űrhotelre, semmint egy csillaghajóra. Az
Ambassador osztály tudományos laboratóriumai is legalább ilyen jól fel
voltak szerelve. A hajók az addigi idők legerősebb mélyűri
megfigyelőszenzor-reléit kapták, melyben 18 különálló szenzorcsoport
volt található, küldetésspecifikált felszerelésként. 28 óriási
laboratóriumot építettek a hajókba, melyekben akár arra is lehetőség
volt, hogy három teherraktárat kizárólag a tudományos felszereléseknek
tartsanak fent, amennyiben ez szükséges. Ez az Excelsiornál körülbelül
450%-al nagyobb kutatási kapacitást adott az Ambassadornak. Miközben
az Ambassador elsődleges feladata tudományos és diplomáciai küldetések
végrehajtása volt, azért voltak "fogai" is. Ezen az osztályon mutatták
be először az új fézersorokat, melyek az egyenes irányú fézerágyúk
helyét vették át. Ez lehetővé tette az Ambassadornak, hogy hosszab ideig
koncentrálja egy helyre a tüzet, irányváltoztatás nélkül szinte
bármilyen szögben tüzelhessen, valamint a fézersor megoldás nagyban
csökkentette a feltöltési és lehűlési időt egyaránt. A tíz
fézersor-szegmens mindegyikének külön energiallátása az előző
konstrukciók fézerágyúihoz képest megtriplázta a túlélési lehetőséget,
miközben jobban lehetett ellenőrizni a kifejtett hőhatás eredményét és a
becsapódás erejét a célponton. Az Ambassador teljes fézerenergiája
65%-al nagyobb volt, mint az előző konstrukciók fézerágyúinak energiája
ugyanazzal a kimeneti teljesítménnyel. Az új fotontorpedó-vetők
koncepciója is itt jelent meg először és ugyanannyi torpedóvetője volt,
mint az Excelsiornak. Az Ambassador képes volt arra, hogy ugyanannyi idő
alatt, míg az Excelsior csak egy torpedót lőtt ki, az Ambassador ötöt,
így tíz régebbi torpedóvetőcső helyett csak kettőre volt szükség.
A USS Ambassador 2330-ban indult el
első próbaútjára, és 2332-ben állt szolgálatba. A sorozatgyártás 2357-ig
folytatódott, amikor egy nagyobb szünet következett, de ekkor már a
26-ik hajót állították szolgálatba. A gyártást később felfüggesztették
az akkortájt megjelenő Galaxy osztály miatt.
| |
| | |
|
|