Szombat
2024-Ápr-27
15:39:20
Főoldal
Constellation
MINDEN AMI STAR TREK Üdvözöllek Vendég | RSS Regisztráció
Belépés
Honlap-menü

Körkérdésünk
Értékeld honlapomat
Összes válasz: 299

Statisztika

Online összesen: 1
Vendégek: 1
Felhasználók: 0

 

Constellation osztály



Constellation

Típusa:
Cirkáló (elavult)
Elkészült egységek:
NCC-1974 USS Constellation, NCC-3890 USS Gettysburg, NCC-2593 USS Hathaway, NCC-3069 USS Magellan, NCC-2893 USS Stargazer, NCC-9754 USS Victory
Plusz 3 hajó épült, 5 maradt szolgálatban
Építési időszak:
2283 - 2295-ig
Méretek:
Hossz: 231 méter
Sugár: 135 méter
Magasság: 65 méter
Szintek száma: 11
Tömeg: 250.000 tonna
Legénység: 520 fő
Fegyverzet:
16 db VIII-as típusú fézerágyú, teljes kimenet 7.500 TeraWatt
4 db 2. osztályú fotontorpedó-vető + 200 torpedó
Védelmi rendszerek:
Pajzsrendszer, teljes kapacitás 418.500 TeraJoule
Standard duránium burkolat
Standard szerkezeti integritás mező
Sebesség:
Normál utazósebesség: 6-os fokozat
Maximális sebesség: 8.6-es fokozat
Erősségi index (Galaxy osztály = 1.000):
Sugárfegyver tűzerő : 150
Torpedó tűzerő : 250
Fegyverzet hatótávolsága és pontossága : 160
Pajzs erőssége : 155
Burkolat erőssége : 10
Sebesség : 680
Harci manőverezhetőség : 4.000
Összesített erősségi index : 220
Diplomáciai fokozat :
5
Élettartam:
80 év
Felújítási időszakok:
Minimális: 18 hónaponként
Standard: 7 évenként
Jelentős: nincs előre eltervezett

A Constellation osztály tervei a 2280-as években készültek, mint a Constitution osztály modern ellenpárja. Hasonlóan a Constitutionhoz a Constellation szükségességének ügye 2272-ben merült fel, amikor is egy nagy hatótávolságú kutató-, tudományos-, és diplomáciai hajóra volt szükség. Az új hajó képes volt arra, hogy eleget tegyen ezen követelményeknek. Ráadásként a Constellationok harci képességei az akkori romulán és klingon hajóknál is jobbak voltak. A Constellationok kialakítása alapvető változást jelez a Csillagflotta tervezési gyakorlatában. Ebben az időben a Csillagflotta komoly problémákat fedezett fel a nehéz cirkálókon alkalmazott nagy léptékű szerkezeti integritás mezőknél. A megoldás az volt, hogy építettek egy kisebb hajót egy egybefüggő hajótesttel, amíg a nagyobb hajóknak két hajótest egysége van, különálló szerkezeti integritás rendszerrel. Úgy gondolták, hogy a Constellationnal a szerkezeti integritás rendszert sikerül arra a pontra fejleszteni, hogy egy nehéz cirkáló belekerülhet egyetlen hajótestbe. Ezzel sok kettőzést elkerülhettek, felszabadítva a helyet az extra felszereléseknek, és növelték a kialakítás hatékonyságát. Ráadásul a Constellationokat négy hajtómű gondolával szerelték fel a szokványos kettő helyett - ez volt az első ilyen Csillagflotta hajó. Ezzel nagyobb sebességet és manőverező-képességet sikerült elérniük, és 15%-kal növelték az üzemanyag hatékonyságát. Ellenben úgy tűnhet, hogy a Constellation tervezői túl sokat akartak fejleszteni egy lépésben. Számos probléma merült fel az új térhajtómű reaktormaggal, és számos hajónál észleltek különböző hibákat ennél a rendszernél - pl. a USS Algeronnak háromszor is ki kellett dobni a reaktormagot különféle vészhelyzetek miatt. A Csillagflotta felismerte, hogy a Constellation osztály reaktormagja egyszerűen nem képes előállítani a szükséges energiát meghibásodások nélkül, ezért korlátozták a hajók energia kimenetét egy szoftverrel. Sajnos ezzel igencsak megnyirbálták a Constellation osztály hajóinak számos előnyét. A méretükhöz képest igen alacsony volt az energia ellátásuk, és ez számos működésben éreztette rossz hatását. Ennek ellenére a Csillagflotta nagyobb tömegben alkalmazta a Constellation osztályú hajókat. Az évek során jó néhány kísérlet történt az osztály hibáinak kiküszöbölésére, ezek közül némelyik sikerrel zárult. 2300 és 2310 között 6 hajó kapott egy újonnan fejlesztett reaktormagot, amelyik közel hasonló energiát termelt, mint az eredeti. Más hajók új vezérlési szoftvert kaptak, amelyik segítségével az energiát sikerült átlagosan 15%-kal növelni. Azonban, ebben az időben az osztály már 20 éves lett, és már-már elavultnak számított. Úgy döntöttek, hogy a hajók felújítása nem lenne elég hatékony a felhasználandó források ismeretében, ezért erre nem is került sor. 2330-as években a legtöbb hajót kivonták a szolgálatból, míg a többi határmenti feladatokat láthatott el.

A legnagyobb karriert befutott Constellation osztályú hajó a USS Stargazer volt. Ez volt az első Jean-Luc Picard kapitány által vezetett hajó. A Stargazer volt az első Csillagflotta hajó, amely bemutatta a Picard-manővert, amellyel sikeresen elpusztította az őt megtámadó ferengi hajót. A Stargazer súlyos károkat szenvedett. 2364-ben végül felújították, és most a Flotta Múzeumban található.

Mini-chat


Copyright MyCorp © 2024