|
| | |
|
127. Az idő vad folyóján, II. rész Time's Arrow, Part II
Az Enterprise hídszemélyzete Data után ered a tizenkilencedik
századba, hogy megakadályozzák ott bekövetkező pusztulását, s eközben
fény derül arra is hogy az időutazó idegenek emberi idegrendszeri
energiával táplálkoznak. Miközben a legénység megpróbálja megakadályozni
az idegenek invázióját, és visszajutni saját idejükbe, egy régről
ismerős segítőtársra bukkannak.
128. Rettegés Realm Of Fear
Egy teljes legénységét látszólag egy robbanásban elvesztett
kutatóhajó vizsgálata során Barclaynak szembe kell néznie a
transzportálástól való félelmével. És bár hiába nyugtatgatja mindenki a
sugárzás veszélytelenségével, egyre inkább úgy tűnik, hogy igenis,
történt vele valami szokatlan a szállítósugárban.
129. Halálos nyugalom Man Of The People
Az Enterprise egy politikailag nem túl stabil rendszer
közelében járva, egy hadihajók által üldözött személyszállító
segítségére siet, ami egy békekövetet szállít. Fedélzetre veszik a
követet és idős édesanyját, és felajánlják nekik hogy elszállítják őket
úti céljukhoz. A követ anyja az út során meghal, ám Crusher nincs
meggyőződve arról hogy minden rendben volt a halála körül. A nagykövet
Troi segítségét kéri egy búcsúztatószertartás elvégzéséhez, aki örömmel
beleegyezik. Hamarosan megérkeznek a tárgyalások színhelyére, és
miközben a követ komoly eredményeket ér el, Troi egyre aggasztóbb
változásokon megy keresztül.
130. Régmúlt idők dicsérete Relics
Egy régi UFP vészjelzést követve az Enterprise egy
Dyson-gömbre, és a felszínén lezuhant hetvenöt éves személyszállítóra
bukkan. A hajóban levő transzporter jelpufferében pedig két mintát
találnak, melyek egyikéből Montgomery Scott, az első Enterprise hajdani
főgépésze materializálódik.
131. Odaát Schisms
A legénység több tagja napról napra egyre kimerültebben
jelentkezik szolgálatra, míg végül kiderül hogy ez azért van, mert
éjszakáik jó részét nem a hajó fedélzetén töltik, hanem valahol egész
másutt. A kérdés csak az, ki, miért, és hová hurcolja el a legénység
tagjait. Mikor egy szubtér-rendellenesség bukkan fel a hajó egyik
rakterében, a legénység egy lépéssel közelebb kerül a megoldáshoz.
132. Q, másképp True Q
Két vendég érkezik az Enterprise-ra: az egyik egy tehetséges
fiatal tudósjelölt, a másik pedig Q. A párosítás nem véletlen, ugyanis
mint kiderül, a lány szülei a Q-kontinuum tagjai voltak, és Q most egy
választást kínál fel a lánynak: vele tart a Kontinuumba, vagy nem
használhatja többé épp ébredezni kezdő képességeit.
133. Vadócok Rascals
Picard, és három útitársa, miközben kimentik őket egy
robbanással fenyegető siklóból, különös átalakuláson megy át a sugárzás
során: mindannyian tizenéves gyerekekké fiatalodnak. Az Enterprise
eközben útnak indul egy bajbajutott UFP kutatóállomásra, ám a
vészjelzésről kiderül hogy az valójában egy ferengik állította csapda. A
ferengiknek sikerül uralmuk alá hajtani a hajót, és a felnőtteket
lesugározzák a bolygóra. Azzal azonban nem számoltak, hogy a gyerekek
között nem mindenki az akinek látszik.
134. A Nagy, az Android, és a Szép A Fistful of Datas
Data és LaForge egy új interfészen dolgoznak az android
számára, miközben Worf és Alexander egy vadnyugati szimulációban töltik
szabadidejüket. Datáék kísérlete balul üt ki, ami kihatással van a
szimulációra, így ott egyre több "Data" bukkan fel, akik azonban
egyáltalán nem olyan jóindulatúak mint az eredeti. Worf, a fia, és az
időközben hozzájuk csatlakozott Troi a holodeckben ragadnak, egy csomó
Data kinézetű banditától körülvéve.
135. Testvérek a létezésben The Quality of Life
Egy forradalmi bányászati módszer vizsgálata közben a legénység
megismerkedik az állomás főmérnökének egy másik újításával: három
öntanuló, autonóm munkaeszközzel. Data érdeklődését felkeltik a
szerkezetek, és hamarosan olyan gyanúja támad, hogy azok nem egyszerű
intelligens szerszámok, hanem hozzá hasonló, mesterséges élőlények.
136. Hátországi hadszínterek Chain of Command, Part I
Az Enterprise élére új kapitányt neveznek ki, miközben Picard,
Worf és Crusher titkos bevetésre készülnek. Hamarosan el is hagyják az
Enterprise-t, hogy felderítsenek egy titkos cardassiai harci
támaszpontot. Az információ, ami alapján útnak indultak, hamisnak
bizonyul, és Picard a gondosan előkészített csapdában marad.
137. Hátországi hadszínterek, II. rész Chain of Command, Part II
Miközben az Enterprise legénysége igyekszik zöldágra vergődni
meglehetősen érzéketlen új kapitányukkal, minden igyekezetükkel azon
vannak hogy valahogyan kimentsék Picardot a cardassiaiak kezei közül,
akit fogva tartója eközben válogatott kínzásokkal próbál együttműködésre
bírni.
138. Szemfényvesztés Ship In A Bottle
Egy holodeckellenőrzés során véletlenül futtatásra kerül egy
majdnem elfelejtett program, amely annak idején egy időre uralma alá
hajtotta a hajót. Az öntudatra ébredt szimuláció követelései a régiek:
el akarja hagyni a holodecket. És végül, bár ez ellentmond minden eddigi
ismeretnek, meg is teszi ezt, méghozzá önerőből. Vagy lehet hogy mindez
csupán szemfényvesztés?
139. Aquiel
Egy hiperrelé-állomás kéttagú legénysége nyomtalanul eltűnik.
Illetve mint később kiderül csak az egyikük, a másikat ugyanis a jelek
szerint megölték az állomáson, és csak egy gyanúsított jöhet szóba, az
állomás másik, hiányzó lakója. Ám mikor LaForge felszabadítja az állomás
adatbázisában tárolt személyi naplókat, egyre inkább az a meggyőződése
hogy nem az eltűnt technikusnő a tettes. És mikor egy, a közelben
járőröző klingon hajó visszahozza a szökevényt, különös dolgokra derül
fény.
140. Láss bennem mást Face Of The Enemy
Troi, bár egy konferenciáról indult hazafelé, egyszer csak egy
romulan hajón találja magát, sebészi úton romulanná alakítva. A hajó
első tisztje szemmel láthatóan tudja mi folyik itt, de mindig csak
egy-egy információmorzsát ad át Troinak, de végül összeáll a kép: a
Spock által életre hívott földalatti mozgalom próbál néhány dezertőrt
kimenekíteni a Birodalomból, és ehhez egy flottatiszt segítsége is jól
jöhet.
141. Ha újra élhetnék Tapestry
Picardot egy váratlanul kirobbanó tűzharcban lelövik egy
diplomáciai küldetés során. A találat önmagában nem lenne túl veszélyes,
ám üzemképtelenné teszi Picard műszívét, így Crusher nem tudja
megmenteni az életét. Ekkor bukkan fel Q, aki egy második lehetőséget
ajánl Picardnak: visszaküldi a múltba, és ha meg tudja akadályozni azt
az eseményt ami miatt a műszívet kapta, életben maradhat a jelenben.
142. Az légy minek születtél Birthright, Part I
Miközben Data, egy idő előtt aktiválódott programrészlet
hatására megteszi első utazását az álmok birodalmában, Worf útnak indul
hogy felkutassa halottnak vélt apját, aki állítólag egy romulan
börtönbolygón raboskodik.
143. Az légy minek születtél, II. rész Birthright, Part II
Worf, megérkezve egy, a Romulan Birodalom peremén levő
börtönbolygóra, egy különös települést talál ott, ahol romulanok és
klingonok élnek együtt békében, és ahol fogságba esik. Az apját ugyan
nem találja meg, viszont klingon fiatalokra bukkan, akik nem ismerik
népük hagyományait. Mivel a kolónia romulan vezetője értésére adja hogy
nem távozhat, Worf igyekszik megtanítani a fiatalokat a klingon
életmódra, aminek nem várt következményei lesznek a kolónia életére.
144. A hajómat nem hagyom! Starship Mine
Miközben az Enterprise-t egy veszélyes mentesítési eljárás
miatt kiürítik, egy zsoldoscsapat érkezik a fedélzetre hogy megszerezze a
görbületi hajtómű nagyhatóerejű bomba gyártására használható
melléktermékét. Azzal azonban nem számoltak hogy Picard, igaz más okból,
visszatér a hajóra, és felfigyel zsoldosok ténykedésére.
145. Magánórák Lessons
Picard egy véletlennek köszönhetően közelebbi ismeretséget köt
egy nemrég a hajóra került korvettkapitány-nővel, és a találkozásból
viharos gyorsasággal szerelem támad. Ez azonban okoz néhány bonyodalmat,
a legkomolyabbat akkor, mikor Picardnak egy életveszélyes feladatot
kell a nőre bíznia.
146. A múlt nyomában The Chase
Akadémiai archeológiaprofesszora kutatóútra invitálja Picardot,
aki visszautasítja az ajánlatot. A professzor hajóját valamivel később
megsemmisítik, Picard pedig úgy dönt hogy már csak becsületből is,
folytatja annak kutatásait. Ezzel azonban nincs egyedül, ugyanis
hamarosan egy versenyfutás kellős közepén találják magukat, amelynek
résztvevője az összes jelentősebb faj az Alfa Kvadránsban.
147. Őrület Frame of Mind
Riker két komoly feladat előtt áll: egyrészt egy színielőadás
főszereplője, másrészt egy kockázatos felderítő-akció vár rá. Ám a
színdarab és a valóság kezd egyre elkülöníthetetlenebbé válni, és Riker,
egy idegenek által fenntartott elmeklinika bentlakójaként kezdi azt
hinni hogy az Enterprise, és eddigi élete csak egy részletgazdag
képzelgés volt.
148. Ne lépj vissza Suspicions
Egy tudóscsoport dolgozik az Enterprise fedélzetén, egy
forradalmian új pajzstechnológia kifejlesztésén. A pajzs tesztelése
során azonban a berepülőpilóta, aki maga is tudós, életét veszti, és
valamivel később meghal a kutatás vezetője is, aki látszólag
öngyilkosságot követett el. Crusher azonban nincs meggyőződve erről, ám a
nyomozás során kénytelen megszegnie egy parancsot, amiért
felfüggesztik, ám ez sem akadályozza meg abban hogy bebizonyítsa igazát.
149. Újra a régi Rightful Heir
Worf, hitében megrendülve egy klingon kolostorban keresi a
megvilágosodás útját, és nem várt eredményt ér el. Ugyanis nem más
jelenik meg neki, mint Kahless, a klingon mitológia leghíresebb alakja.
Végül persze kiderül hogy ő nem AZ a Kahless, de mivel ő az egyetlen aki
visszavezethetné az egyre inkább elzüllő Klingon Birodalmat a helyes
útra, Worf is elfogadja azt hogy ő legyen háromszáz év után az első
klingon császár.
150. A két Riker Second Chances
Miután az Enterprise rábukkan Riker parancsnoknak egy
transzporterbalesetben keletkezett "ikertestvérére", Troi hirtelen
szembetalálja magát azzal a Will Rikerrel, akit nyolc évvel ezelőtt
teljes szívéből szeretett. A mai Riker azonban nem örül különösebben a
konkurenciának.
151. Csendélet Timescape
A hídszemélyzet nagyobbik fele egy konferenciáról tart
hazafelé, és útközben néhány időanomáliát tapasztalnak. Ám ez semmi
ahhoz képest, amivel akkor kerülnek szembe mikor végül megérkeznek az
Enterprise-hoz, a hajó ugyanis mintha "belefagyott" volna az időbe, egy
romulanokkal vívott csata közepén.
152. Pokoljárás Descent
Támadás ér egy UFP helyőrséget, a támadó pedig nem más, mint a
Borg. Azonban a jelek szerint nem az a Borg amihez a legénységnek
korábban már "szerencséje" volt, hanem egy önálló egyedekből álló, mégis
hatékony csapat. Miközben visszaverik a támadásukat, Data
megtapasztalja az első érzelmet, a dühöt. Hamarosan újabb összecsapásra
kerül sor, melynek során sikerül foglyul ejteniük egy sebesült Borgot.
Data eközben igyekszik megtudni, miért éppen dühöt érzett legelőször, és
mikor a Borgtól választ kap kérdésére, egy siklót ellopva útnak indul
valahová, az Enterprise pedig a nyomába szegődik.
| |
| | |
|
|