|
| | |
|
101. Családok és Birodalmak, II. rész Redemption: Part II
Mikor kiderül hogy a Klingon Birodalomban dúló polgárháború
kialakulásában a romulanoknak is jelentős szerepük van, sőt, fegyverrel
támogatják a felkelőket, Picard határzár kialakítását javasolja a
Klingon-Romulan határon. A Főparancsnokság beleegyezik, még akkor is, ha
ezzel az UFP-Romulan háború kirobbanását kockáztatják.
102. Dőljenek le a falak Darmok
Az Enterprise legénysége egy olyan fajjal találkozik, amiről az
UFP-nek tudomása van ugyan, de nyelvi nehézségek miatt nem igyekeztek
felvenni velük a kapcsolatot. Mikor azonban az idegen hajó kapitánya a
találkozási helyként szolgáló bolygóra sugározza magát és Picardot, az
Enterprise kapitányának minél előbb közös nyelvet kell találnia az
idegennel, mert úgy tűnik, valami vadászik rájuk a felszínen.
103. Bajorinak születtek Ensign Ro
Az Enterprise-nak kézre kell kerítenie egy bajori terroristát,
aki eddig csak népük ellensége, a cardassiaiak ellen harcolt, de most az
UFP-t is célba vette. A feladat végrehajtásához segítséget is kapnak,
egy "problémás" bajori zászlós személyében, aki egyenesen egy katonai
börtönből érkezett. A küldetés teljesítése során azonban kiderül, hogy a
zászlós különleges megbízatással érkezett a fedélzetre, egy
összeesküvés résztvevőjeként, ám ezt nem önszántából tette.
104. A kőszívű Silicon Avatar
Mikor az Omicron Theta kolónia elpusztításáért felelős
kristálylény újra felbukkan, egy szakértő érkezik az Enterprise-ra. Ám
nem megérteni akarja a különös lényt, hanem csupán elpusztítani,
bosszúból azért mert fia odaveszett az Omicron Thetán.
105. Bajban ismerszik meg... Disaster
Az Enterprise egy kvantumrosttal történt ütközéskor súlyosan
megsérül, a legénység pedig kisebb, elszigetelt csoportokra szakadva
küzd a túlélésért, és a hajó megmentéséért.
106. Eljátszott lehetőség The Game
Wesley szünidejét tölti az Enterprise-on, ahol különös
játékmánia van kialakulóban. Wesley és egy fiatal zászlósnő értetlenül
állnak a dolog előtt, végül úgy döntenek hogy megvizsgálják a
szerkezetet, így rájönnek hogy a játék hatással van használója
gondolkodására. Hamarosan összeáll a kép, és megértik hogy egy
kifinomult invázió első lépcsőjébe botlottak, de lehet hogy a felismerés
már túl késön jött, mert rajtuk kívül az egész hajó a játék hatása
alatt áll.
107. Vulcan gyermekei Unification: Part I
Az UFP egyik legnagyobb tiszteletnek örvendő nagykövete nyom
nélkül eltűnik, majd hamarosan felbukkan a romulanok anyabolygóján.
Picard és Data titkos küldetésre indulnak a Romulusra, hogy kiderítsék,
valóban áruló lett-e Spock nagykövet, vagy valami egyéb okból utazott
titokban a Romulan Birodalom fővárosába.
108. Vulcan gyermekei, II. rész Unification: Part II
Picard és Data kapcsolatba lépnek a titokban a Romulan
Birodalom szívében tartózkodó Spockkal, aki arról tájékoztatja őket hogy
egy romulan földalatti mozgalom arra készül, hogy visszavezesse az
őseiktől elszakadt és elidegenedett romulanokat, a vulcaniak
leszármazottait, a helyes útra. Azonban azt majdnem túl késön tudják meg
hogy a terv nem véletlenül lelt támogatókra magasabb körökben, csakhogy
ezek a támogatók egészen más módon képzelik el az újraegyesítést.
109. Az időutazó A Matter of Time
Miközben az Enterprise legénysége egy veszélyben levő bolygó,
és lakóinak megmentésén fáradozik, egy különös utazó érkezik a
fedélzetre, saját elmondása szerint a jövőből.
110. A kezdet mindig nehéz New Ground
Az Enterprise egy új, fedélzeti görbületi hajtómű nélküli
görbületi meghajtórendszer tesztjénél segédkezik, ám a kísérletből
hamarosan mentőakció lesz, mikor a dolgok kikerülnek a tudóscsoport
irányítása alól. Worf mindeközben megtapasztalhatja milyen
bonyodalmakkal jár apának lenni, mikor földi nevelőszülei a gondjaira
bízzák a fiát.
111. A csodáló Hero Worship
Egy kis híján megsemmisült kutatóhajó fedélzetén egyetlen
túlélőt találnak, egy fiatal fiút, akit Data ment ki egy veszélyes
helyzetből. A gyerek azt hiszi hogy ő okozta a legénység, és így a
szülei halálát is, és megpróbálva elszakadni korábbi életétől, utánozni
kezdi a az androidot, akit nem gyötör az érzelmek súlyos terhe.
112. Erőszak Violations
Három különleges képességekkel rendelkező telepata
vendégeskedik a fedélzeten, útban hosszú kutatómunkájuk következő
állomása felé. A legénység néhány tagja megmagyarázhatatlan módon kómába
esik, és mikor közülük az első, Troi, visszanyeri eszméletét, arról
számol be hogy a dolgot a telepaták idézték elő, azzal hogy az egyikük a
jelek szerint erőszakosan hatolt be a gondolatai közé. És hamarosan
kiderül hogy nem csak a hajón fordultak elő ilyen esetek...
113. Az Édenkert túl szűk nekünk The Masterpiece Society
Egy genetikailag a lehető legtökéletesebbre tervezett, zárt
ökoszisztémában és társadalmi rendszerben élő kolónia végveszélybe
kerül. Az egyetlen megoldásnak a kiürítés látszik, ám erről a kolónia
lakói hallani sem akarnak. Végül a kolónia egyik tudósa és LaForge
kidolgoznak egy módszert ami segíthet, és ezzel sikerül megmenteniük a
települést, de felmerül egy újabb veszély. A tudós, és még jó néhányan,
felismerve az elzárkózás hátrányát, távozni akarnak, még akkor is, ha ez
a kolónia életvitelének végzetes felborulásával jár.
114. Félrevezetve Conundrum
Az Enterprise legénysége látszólag ismeretlen ok miatt
elveszíti minden személyes emlékét, nem tudják kik ők, és miért vannak
az űrben. A számítógép adatbázisaiból is hiányzik jóformán minden rájuk
vonatkozó adat, de azt sikerül kideríteniük hogy az UFP, amelyet
képviselnek, háborúban áll egy veszélyes fajjal, és épp döntő csapást
készülnek mérni a főhadiszállásukra. Ám mivel ezt semmi sem erősíti meg,
vagy mond ellent neki, a legénység bizonytalankodik a végrehajtási
illetően, McDuffot, az első tisztet kivéve.
115. Gonosz lelkek Power Play
Visszatérve egy bolygófelszíni felderítő-akcióról, Data, Troi
és O'Brien túszul ejtik a Ten Forwardban tartózkodókat, azt állítva hogy
egy hajdan a bolygón kényszerleszállt hajó legénységének lelkei uralják
őket, amiket a bolygó különleges energiavihara tartott fogva, s most
szeretnének végre békében nyugodni.
116. Etika Ethics
Worf súlyos gerincsérülést szenvedve elveszti
mozgásképességének jó részét, ezért klingon szokás szerint
öngyilkosságot akar elkövetni. Ehhez Riker segítségét kéri, aki azonban
hallani sem akar a dologról, sőt igyekszik eltéríteni szándékától a
hadnagyot. Crusher eközben a gyógyítás lehetséges módjait keresve a
fedélzetre kéret egy idegspecialistát, aki egy veszélyes eljárással
visszaadhatná ugyan Worf egészségét, de mivel a módszer teszteletlen,
könnyen végzetes következményei lehetnek.
117. Ahol bűn másnak lenni The Outcast
Miközben igyekszenek megmenteni egy nem nélküli faj néhány
tagját egy nulltér-zárványból, Riker szerelmet ébreszt a vele együtt
dolgozó pilótában, aki, sok más társához hasonlóan úgy érzi hogy igenis,
van neme, mégpedig neki épp női. A társadalmuk azonban nem tűri meg az
ilyen "ferde hajlamú" egyéneket, és teljes pszichikai átnevelést
alkalmaz náluk, amitől "egészségesek" lesznek, akár a nagy többség.
118. Véges végtelen Cause And Effect
Az Enterprise legénysége úgy érzi mintha egy folytonos deja
vu-ben élnének, ami azonban a hajó és a legénység pusztulásával
végződik. Az érzés a folyton ismétlődő ciklusok során egyre erősebbé
válik, és végül kiderül hogy a hajó egy időhurokban van, már ki tudja
mióta. A kérdés csak az hogy ki tudnak-e kerülni belőle, mielőtt a
sorsuk beteljesedik, vagy csupán abban reménykedhetnek hogy a következő
hurokban nagyobb szerencséjük lesz.
119. Bajtársak The First Duty
Bár más okból érkeznek a Földre, az Enterprise legénysége egy
vizsgálat kellős közepében találja magát, egy balesettel kapcsolatban,
ami Wesley Crusher Akadémiai repülőosztagával történt, és az egyik kadét
halálát okozta. Azonban egyre inkább úgy tűnik, hogy az osztag tagjai
titkolnak valamit, de Wesley végül, egy Picard-al történt beszélgetés
után úgy dönt hogy elmondja az igazat.
120. Élni tudni kell Cost Of Living
Miközben Lwaxana Troi leendő férjére vár az Enterprise-on,
barátságot köt Alexanderrel, Worf fiával, és igyekszik felvidítani a
magát kissé elveszettnek érző fiút, Worf nem kis bosszúságára.
121. Holtomiglan The Perfect Mate
Egy ajándék, amit két, egymással évszázadok óta háborúban álló
nép egyike szán ellenfelüknek a békefolyamat előmozdítására, beleszeret
Picardba. Az ajándék ugyanis egy különlegesen felkészített nő, akit arra
képeztek ki hogy képes legyen megfelelni bármilyen férfi bármilyen
igényének. Ám mivel mindketten megértik hogy a béke ügye fontosabb bármi
másnál, mindez nem lehet több, mint egy reménytelen románc...
122. Képzelt barát Imaginary Friend
A hajó legénységének egyik tagja látszólag nem túl komoly
gonddal keresi fel Troit, mégpedig hogy egyedül nevelt kislányának
képzeletbeli barátja van. A tanácsosnő megnyugtatja hogy ez a kislány
korában teljesen megszokott dolog, nincs ok az aggodalomra. Ám hamarosan
úgy tűnik hogy mégis, mert a képzeletbeli barát egyre valóságosabbnak
kezd mutatkozni, olyannyira hogy végül már a hajó biztonságát fenyegeti.
123. Én, a Borg I, Borg
Az Enterprise egy lezuhant Borg felderítőegység roncsai között
egy túlélőre bukkan. Picard kezdetben csak a Borgok elpusztításának
nagyszerű lehetőségét látja benne, de LaForge és Crusher, akik együtt
dolgoznak a lény tanulmányozásán, egyre inkább belátják hogy a Borg sem
gonosz, csak... Más. És erről végül, Guinan segítségével, aki szintén
megbocsátani látszik a népe ellen elkövetett bűnt, sikerül meggyőzniük
Picardot is.
124. Szellemvilág The Next Phase
Egy szerencsétlenül jár romulan kutatóhajó megsegítése során Ro
és LaForge életüket vesztik egy transzporterbalesetben. Legalábbis
minden jel erre mutat, ám a két "halott" kétségbeesetten próbálja
felhívni magára a figyelmet, ugyanis valójában csupán, kezdetben
megmagyarázhatatlan módon, észlelhetetlenné váltak a szokványos
módszerek, és persze az emberi szem számára.
125. Benned élünk tovább Inner Light
Egy ismeretlen eredetű űrszonda vizsgálata közben Picard
egyszer csak eszméletét veszti a hídon, és mikor magához tér, egy
ismeretlen életben találja magát, egy épphogy az űrkorszakba lépett, de
elkerülhetetlenül pusztulásra ítélt civilizáció tagjaként.
126. Az idő vad folyóján Time's Arrow
Az Enterprise-t sürgősen visszarendelik a Naprendszerbe,
ugyanis a Földön, San Franciscoban néhány nagyon különös leletre
bukkantak egy több száz éves bánya feltárása során: többek között Data
testétől elválasztott fejére. A bánya vizsgálata során olyan nyomokat
találnak, amelyek egy távoli bolygó egyik holdjára vezetnek. A holdon
egy időfáziskülönbség-zónára, és benne különös lényekre bukkannak, ám a
területet átkutató Datával hirtelen minden kapcsolat megszakad. Az
android ugyanis, óvatlanul megközelítve két lényt akik épp egy
időhasadékon haladnak át, maga is visszakerül a tizenkilencedik
századba, a Földre.
| |
| | |
|
|